خطبه عقدم را امام جاري فرمود

خطبه عقدم را امام جاري فرمود

حجت‌الاسلام سعيد شاه‌آبادي فرزند آيت‌الله شهيد مهدي شاه‌آبادي مي‌گويد: پس از شهادت پدر بود كه نزد امام راحل رفتيم و در يك ملاقات خصوصي با ايشان صحبت كرديم و به دست مباركشان معمّم شديم.

به گزارش فرهنگ نيوز ، حجت‌الاسلام سعيد شاه‌آبادي مدير مؤسسه غديرشناسي قم  درباره ارتباط و نحوه آشنايي‌اش با حضرت امام به فارس گفت: من در دوران كودكي امام را كه به منزلمان مي‌آمدند، به ياد دارم. يك بار هم حدوداً سه ـ‌ چهار ساله بودم ايشان آمدند و برايشان چاي بردم و همينطور آشنايي من با مرحوم امام از كتاب‌هايشان در دوران كودكي نيز بود.

وي در ادامه افزود: همزمان تحصيل در مدرسه از ششم ابتدايي درس حوزه را نيز نزد پدر مي‌خواندم، يادم است آيت‌الله رباني شيرازي را در قم ديدم، ايشان با دوچرخه مي‌رفتند و به من گفتند كه كم كم درس حوزه را شروع كن، من هم گفتم كه اكنون كتاب «تحرير‌الوسيله» امام را مي‌خوانم، ايشان تعجب كرد و گفت تحرير‌الوسيله امام؟! گفتم بله.

فرزند آيت‌الله شهيد مهدي شاه‌آبادي با اشاره به اينكه خطبه عقدش را امام راحل جاري كرده گفت: يادم مي‌آيد عقد را محضر امام راحل رفتيم، خاطره خوبي از ايشان برايمان ماند و اين درخواست خودم بود. همزمان با عقد من و همسرم، امام راحل عقد خواهرم و همسرش را هم جاري كرد.

وي در ادامه يادآور شد: البته در ماجراي عقدي كه امام خميني براي ما خواندند انتظار داشتم كه توصيه‌هايي به ما بكنند چون ايشان شاگرد پدربزرگ ما و استاد پدر ما بودند ايشان طبق روال همه به ما هم گفتند كه «با هم بسازيد» البته اين جمله كوتاهي است اما بار معنايي زيادي دارد كسي كه اين واژه را اجرا كند همه زندگي را بدست آورده است.

مؤسس هيئت عهد آدينه با اشاره به اينكه علاوه بر اين توسط امام خميني نيز معمم شده است، توضيح داد: يك بار نزد امام روز مبعث رفتيم و معمم شدم پس از شهادت پدر در سال 63، 25 رجب امام راحل قبل از ملاقات عمومي در اتاقشان ملاقات خصوصي داشتند، آيت‌الله خامنه‌اي آن زمان رييس‌جمهور و آقاي هاشمي رييس مجلس بودند و يك عده ديگري هم حضور داشتند و من و اخوي و حاج آقا نصرالله شاه‌آبادي محضر ايشان رفتيم، تازه دو روز از شهادت پدر گذشته و حرف جلسه حاضر آنجا بيشتر ارتباط ايشان با حاج آقاي شاه آبادي و اينها بود. امام به من گفتند كه حاج آقا ميرزا كجاست؟ حاج آقا ميرزا كسي بود كه امام را با آيت‌الله شاه‌آبادي وصل كرده بود، من هم توضيح دادم و پس از آن هم من به دست ايشان معمم شدم.


اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: مقالات گوناگون ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب را ببينيد
تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:50 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :
آخرين ذكر امام به روايت رهبر انقلاب

آخرين ذكر امام به روايت رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب با يادآوري خاطره‌اي از امام (ره) فرمودند: تا لحظاتي كه ايشان در حالت اغما بسر مي‌بردند، مرتب پشت سر هم مي‌گفتند «سبحان‌الله و الحمدلله و لااله‌الّاالله والله‌اكبر، سبحان‌الله و الحمدلله ولااله‌الّاالله والله‌اكبر».

به گزارش فرهنگ نيوز ، دفتر حفظ و نشر آثار آيت‌الله العظمي خامنه‌اي به بازنشر خاطره‌اي از آيت‌الله خامنه‌اي در آخرين روزهاي حيات حضرت امام خميني رحمه‌الله پرداخت كه در ادامه مي‌آيد:

ايشان تا آخرين لحظات حياتشان، ذكر و نماز و دعا را از دست ندادند. حاج احمد آقا فرزند عزيز حضرت امام مي‌گفتند: پيش از ظهر روز آخر حيات امام(رحمه‌الله)، ايشان روي تخت دايماً نماز مي‌خواندند. مدتي گذشت، بعد پرسيدند: ظهر شده است؟ گفتم: بلي. آن وقت خواندنِ نماز ظهر و عصر با نوافلش را شروع كردند. بعد از اتمام نماز، مشغول ذكر گفتن شدند و تا لحظاتي كه در حالت اغما بسر مي‌بردند، مرتب پشت سر هم مي‌گفتند: «سبحان‌الله و الحمدلله و لااله‌الّاالله والله‌اكبر، سبحان‌الله و الحمدلله ولااله‌الّاالله والله‌اكبر». اين كار براي ما درس است. ما كه رهبرمان را دوست داريم، بايد به كارها و روحيات او توجه كنيم و از آن درس بگيريم.

بيانات در مراسم بيعت فرماندهان و اعضاي كميته‌هاي انقلاب اسلامي‌ 1368/03/18


اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: مقالات گوناگون ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب را ببينيد
تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:49 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :
رابطه مريد و مرادي در قاب تصاوير

رابطه مريد و مرادي در قاب تصاوير

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مي‌فرمايند: روز دوم فروردين سال 42 بعد از قضاياى مدرسه‌ فيضيه، طلبه‌ها وارد خانه امام در قم شدند. ايشان فرمود: اينها خواهند رفت و شماها خواهيد ماند و ما از اين سخت‌ترش را هم ديده‌ايم؛ تحمل و ايستادگى كنيد.

به گزارش فرهنگ نيوز ، بيست و پنج سال از ارتحال پير جماران مي‌گذرد، در اين مدت نام و ياد امام خميني(ره) همچنان در اذهان باقي است و هر سال بر شوق و علاقه مردم ايران بلكه جهان افزوده مي‌شود، چه زيبا رهبر فرزانه انقلاب اين علاقه خالصانه مردم را به تصوير مي‌كشد و بيان مي‌كنند: «اين انقلاب بي نام خميني(ره) در هيچ جاي جهان شناخته شده نيست».

در خرداد سال 68 هنگامي كه صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران نام آيت‌الله سيدعلي خامنه‌اي را به عنوان رهبر انقلاب بيان مي‌كند، مردم ايران سجده شكر به جا مي‌آورند كه راه  و نهضت خميني(ره) توسط جانشين خلف او ادامه خواهد داشت، چرا كه بارها ميزان عشق و ارادت مقام معظم رهبري را نسبت به حضرت امام(ره) ديده بودند.

به همين منظور فارس بر آن شد كه به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، تصاويري از عمق ارادت و علاقه رهبري به حضرت امام(ره) به تصوير بكشد.

*پيش‌بيني امام خميني(ره) درباره پيروزي انقلاب در سال 42


اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: مقالات گوناگون ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب را ببينيد
تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:45 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :

دانلود كتاب ولايت فقيه امام خميني (ره) - رايانه و موبايل

بسياري امام خميني (ره) را ايده پرداز ولايت فقيه مي دانند در حالي كه ايشان در مقام بالاي علمي و فقهي و معرفتي شان، تنها دستورات خداوند متعال و معصومين عليهم السلام را تبيين و به تحرير در آوردند.

به گزارش فرهنگ نيوز: بعد از غيبت امام عصر (عج) اصل ولايت فقيه اجمالا مورد اتفاق همه فقهاي شيعه بود كه در قرون اخير بعضي از فقها به ولايت مطلقه فقيه قائل شدند كه امام خميني (ره) از جمله يكي از آنهاست. ايشان معتقد بودند اقامه ي حكومت الهي بعد از پيامبر و امام معصوم بر عهده ي فقهاست . امام با استناد به متون روايي و ادله ي مستحكم عقلاني، ثابت كرد كه ولايت مطلقه فقيه همان ولايت ائمه است .

 

ايشان موضوع حكومت اسلامي را در سال هاي قبل از 1341 در جواني خويش مطرح كرده بودند و همچنين در سال 1343 در سخراني خود عليه كاپيتالاسيون نيز اشاره ضمني به اين موضوع داشتند.

 

 

امام خميني (ره) بعد از تبعيد به عراق از فرصت پيش آمده استفاده كرده و مباحث مربوط به موضوع ولايت فقيه را در سال چهارم تبعيد شروع كردند. بحث ولايت فقيه در  تاريخ 1 بهمن 1348 تا 20 بهمن 1348 در طي سيزده جلسه در كلاس درس ايشان پيگيري شد.

 

نكته قابل توجه اين است كه حضرت امام اجازه نمي دادند كسي مباحث كلاس درسشان را ضبط كنند . با رسيدن به مبحث ولايت فقيه به شاگردانش دستور دادند كه مباحث كلاس را ضبط نمايند . 

 

فرهنگ نيوز پيشنهاد مي كند مخالفين و متنقدين اين اصل مهم اسلامي، در عوض خواندن نقدهايي كه با انتخاب گزينشي و هدف دار به تخريب اين اصل تبيين شده مي پردازند، حداقل يك بار كتاب ولايت فقيه امام خميني رحمه الله اليه را مطالعه كرده و با اسلام ناب محمدي قياس كنند. 

 

امام علي عليه السلام مي فرمايند: حق را بشناسيد تا اهل حق را بشناسيد

 

 

لينك دانلود كتاب ولايت فقيه امام خميني (ره) - رايانه


لينك دانلود كتاب ولايت فقيه امام خميني (ره) - موبايل

 

ساير پيوست ها

 


اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: كتاب و نرم افزار ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب را ببينيد
تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:43 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :

خاطرات از امام خمینی ره

سه وصف از شخصيت امام خميني در افق نگاه رهبر انقلاب

امام خميني به اسلام عزت بخشيد و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد:

او به اسلام عزت بخشيد و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد. او ملت ايران را از اسارت بيگانگان نجات داد و به آنان غرور و شخصيت و خودباوري بخشيد. او صلاي استقلال و آزادگي را در سراسر جهان سرداد و اميد را در دلهاي ملل تحت ستم جهان زنده كرد. او در عصري كه همه دستهاي قدرتمند سياسي براي منزوي كردن دين و معنويت و ارزشهاي اخلاقي تلاش مي كردند نظامي براساس دين و معنويت و ارزشهاي اخلاقي پديد آورد و دولت و سياستي اسلامي بنيان نهاد. او جمهوري اسلامي را ده سال در ميان طوفانهاي سهمگين و حوادث سرنوشت ساز قدرتمندانه اداره و حراست و هدايت كرد و به نقطه مطمئن رسانيد. ده سال رهبري او براي مردم و مديران ما يادگاري فراموش نشدني و ذخيره اي بس گرانبهاست.

امام بت ها را شكست و تخت هاي فرعوني را لرزاند

او آن روح الله بود كه عصا و يد بيضاي موسوي و بيان و فرقان مصطفوي به نجات مظلومان كمر بست تخت فرعونهاي زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور اميد روشن ساخت. او به انسانها كرامت و به مومنان عزت و به مسلمانان قوت و شوكت و به دنياي مادي و بي روح معنويت و به جهان اسلام حركت و به مبارزان و مجاهدان في سبيل الله شهامت و شهادت داد.

او بتها را شكست و باورهاي شرك آلود را زدود. او به همه فهماند كه انسان كامل شدن علي وار زيستن و تا نزديكي مرزهاي عصمت پيش رفتن افسانه نيست. او به ملتها نيز فهماند كه قوي شدن و بند اسارت گسستن و پنجه در پنجه سلطه گران انداختن ممكن است. لمعات قرب حق را صاحبان بصيرت در چهره منور او ديدند و طعم بر الهي را كه در حيات و ممات بر او مي باريد همه چشيدند. دعاي او مستجاب شد كه مي گفت: «الهي لم يزل برك علي ايام حياتي فلا تقطع برك عني في مماتي


اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: خاطرات از امام ره ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب را ببينيد
تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:40 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :

توصــيــه بــه جوانــــان

امام خميني ره

 من در اينجا به جوانان عزيز كشورمان ،به اين ذخيره هاي عظيم الهي وبه اين گلهاي معطر ونوشكفته جهان اسلام سفارش ميكنم كه قدر وقيمت لحظات شيرين زندگي خود را بدانيد و خودتان را براي يك مبارزه علمي وعملي بزرگ تا رسيدن به اهداف عالي انقلاب اسلامي آماده كنيد.

امام خميني ره

پيش كسوتان شهادت

امام خميني ره

من در ميان شما باشم يا نباشم به همه شما وصيت و سفارش مي كنم كه نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد، نگذاريد پيش كسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند..

امام خميني ره

نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام

امام خميني ره

مسئولان ما بايد بدانند كه انقلاب ما محدود به ايران نيست. انقلاب مردم ايران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم‏داري حضرت حجّت ـ ارواحنا له الفداء ـ است كه خداوند بر همه مسلمانان و جهانيان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.

امام خميني ره

قرائت قرآن

امام خميني ره

 

 فرزندم! با قرآن، اين بزرگ كتاب معرفت آشنا شو، اگر چه با قرائت آن، و راهي از آن به سوي محبوب باز كن و تصور نكن كه قرائت بدون معرفت اثري ندارد كه اين وسوسه شيطان است.

امام خميني (ره) 

دوام بر وضو

امام خميني ره

براي جلوگيري از شر نفس و شيطان ،دوام بر وضو را سفارش مي فرمودند و شيخ ما مي گفتند:[وضوبه منزله لباس جندي است]

امام خميني ره

غيبــــــــت

امام خميني ره

بدان كه علاج اين خطيئه عظيمه (غيبت) چون خطيئات ديگر به علم نافع و عمل توان كرد. اما علم پس چنين است كه انسان تفكر كند در فايده اين عمل و آن را مقايسه كند با نتايج سود و ثمرات زشتي كه دارد. سپس آن را در ميزان عقل گذاشته و از آن نتيجه گيرد. البته انسان با خود دشمني ندارد و تمام معاصي از روي جهالت و ناداني و غفلت از خود گناه و نتايج آن از او سر مي زند. تنها فايده خيالي آن، اين است كه انسان به قدر چند دقيقه از روي شهوت نفساني سخن مي گويد.

امام خميني ره

توصيه به خواندن دعاي عهد

امام خميني ره

يكي از اموري كه امام در روزهاي آخر به من توصيه مي كردند، خواندن دعاي عهد بود، ايشان مي گفتند؛ صبح ها سعي كن اين دعا را بخواني، چون در سرنوشت انسان دخالت دارد.


اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: ازفرمایشات امام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب را ببينيد
تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:39 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :

ولايت فقيه نظريه‌اي در فقه شيعه است كه نظام سياسي مشروع در دوران غيبت امام معصوم را بيان مي‌كند.[۱] نظام جمهوري اسلامي ايران بر اساس اين نظريه تأسيس شده‌است.

ولايت محدود فقيه از جمله حق قضاوت، صدور و رسيدگي به امور حسبيه از ديرباز در فقه اماميه مطرح و مورد بحث بوده و در ارتباط نزديك با نهاد مرجعيت است. اما در نظريهٔ ولايت سياسي فقيه كه بيش از همه توسط روح‌الله خميني مطرح و تشريح شده، اين ولايت اساس نظم سياسي دورهٔ غيبت را تشكيل مي‌دهد و فقيهان جانشين امام در اجراي سياست‌ها و مسائل حكومتي و ساير امور مربوط به امام معصوم (به جز جهاد ابتدايي) محسوب مي‌شوند.[۲]

در اين عقيده، فقيه در فضيلت و شخصيّت ديني و اخلاقي و علمي همپاي امام معصوم نيست. چراكه ولي فقيه، جدا از شخصيت حقوقي خويش، داراي شخصيت حقيقي نيز هست كه از اين نظر با ديگر مردم برابر است. ويژگي‌هاي ولي فقيه و حاكم اسلامي همانند عدالت، تقوا و پرهيزگاري او را از لغزيدن به ورطه استبداد و خودرأيي باز مي‌دارد.[۳]


اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: امام و ولایت فقیه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب را ببينيد
تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:38 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :

كتاب ولايت فقيه امام خميني ره براي موبايل

كتاب ولايت فقيه امام خميني براي موبايل

ولايت فقيه از موضوعاتى است كه تصور آنها موجب تصديق مى‏شود، و چندان به برهان احتياج ندارد. به اين معنى كه هر كس عقايد و احكام اسلامى را، حتى اجمالًا، دريافته باشد چون به ولايت فقيه برسد و آن را به تصور آورد، بى‏درنگ تصديق خواهد كرد، و آن را ضرورى و بديهى خواهد شناخت. اين كه امروز به ولايت فقيه چندان توجهى نمى‏شود و احتياج به استدلال پيدا كرده، علتش اوضاع اجتماعى مسلمانان عموماً، و حوزه‏هاى علميه خصوصاً، مى‏باشد. .....

 

لينكهاي دانلود

لينك دانلود

اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: كتاب و نرم افزار ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب را ببينيد
تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:37 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :

نام كتاب: ولايت فقيه، ولايت فقاهت و عدالت

سخن ناشر
مراحل تنظيم كتاب
تذكر چند نكته درباره فصل هفتم كتاب

فصل اول: انسان، آزادى، عبوديت، قانون

انسان و آزادى
آزادى و طبع طغيانگر انسان
چه كسى آزادى را محدود مى‏كند؟
«آزادى‏» در جهان‏بينى الهى و مادى
آزادى عقيده
آزادى عقيده و جهاد ابتدايى
قرآن و آزادى انديشه
آزادى در بيت عتيق
آزادى و حيات انسانى
بردگى روح انسان براى غرايز
بردگى و برده‏دارى شيطان
«برده‏دارى مدرن‏» در قرن اخير
عبوديت و آزادى
ضرورت نظم و قانون در جامعه
قانون الهى يا قانون بشرى؟
نبوت و قانون الهى
بيان محقق طوسى(ره) نسبت‏به برهان بوعلى(ره)
«وجوب از خدا» نه «وجوب بر خدا»
سعادت انسان و عدم كفايت عقل
كمال دين و خاتميت اسلام
ابعاد اجتماعى اسلام در انظار مختلف

فصل دوم: حكومت اسلامى و اهداف آن

قانون و حكومت
حكومت اسلامى
آتش‏بس يك جانبه!
آينده جهان از نظر اسلام
نقش مردم در حكومت اسلامى
مردم در جامعه الحادى
جامعه الهى و مردم خدامدار
جايگاه «اكثريت‏» در نظام اسلامى
نظام دموكراسى غرب
«حاكم اسلامى‏» كيست؟
مرحله اول:
مرحله دوم:
مرحله سوم:
حاكم اسلامى و ضرورت عصمت
فلسفه و اهداف حكومت اسلامى
نورانى گشتن، هدف عالى حكومت
هدف متوسط حكومت اسلامى
خلافت و حكومت داود(ع)
اوصاف مدينه فاضله
ا- رشد فرهنگى
ب- رشد اقتصادى
ج- فرايند صحيح صنعتى
د- رشد حقوقى داخلى و بين‏المللى
اهداف حكومت اسلامى در دعاى ابراهيم(ع)

فصل سوم: ضرورت ولايت فقيه

مقدمه
«ولايت‏» چيست؟
ولايت تكوينى، ولايت‏بر تشريع، ولايت تشريعى
ولايت‏بر محجوران; ولايت‏بر جامعه خردمندان
ولايت «بالذات‏» و «بالعرض‏»
«فقيه‏» كيست؟
ويژگى‏هاى فقيه جامع‏الشرايط
1- اجتهاد مطلق
2- عدالت مطلق
3- قدرت مديريت و استعداد رهبرى
ولايت فقيه; علم كلام، علم فقه
كلامى بودن «ولايت فقيه‏»
فقهى بودن «امامت‏» در نزد اهل سنت
كلامى بودن «امامت‏» در مذهب شيعه
اصل «عدم ولايت‏»
دليل‏هاى سه‏گانه بر ولايت فقيه
1- دليل عقلى محض بر ولايت فقيه
چند نكته پيرامون دليل عقلى
ترس دشمنان از ولايت فقيه
توطئه انحلال مجلس خبرگان
2- دليل مركب از عقل و نقل
دليل تلفيقى بر ولايت فقيه
احكام سياسى - اجتماعى اسلام
3- دليل نقلى محض بر ولايت فقيه
خطوط كلى مستفاد از روايات

فصل چهارم: «ولايت فقيه‏» يا «وكالت فقيه‏»؟

مقدمه
تفاوت «ولايت‏» با «وكالت‏»
حكومت ولايتى; حكومت وكالتى
دلايل ولايتى بودن حاكميت فقيه
1- تداوم امامت
2- جامعيت دين
3- احكام اختصاصى امامت و ولايت
4- عصاره دلايل نقلى
امامت، عهد الهى است
5- همسانى ولايت‏با «افتاء» و «قضاء»
6- «رهبرى‏» در قانون اساسى
مجلس خبرگان و «انتصاب‏» و «انعزال‏» فقيه

فصل پنجم: وظايف و اختيارات ولى فقيه

استمرار قانون و حكومت
ولايت «فقاهت‏» در عصر غيبت
عقل و نقل، دو منبع دين
موضوعات جديد و استمرار اجتهاد
استمرار ولايت و خاتميت اسلام
وظايف و شؤون حاكم اسلامى
1- وظيفه حفاظت
2- وظيفه افتاء
3- وظيفه قضاء
4- وظيفه ولاء
تزاحم احكام در مقام اجراء
اختيارات يا مسؤوليت‏هاى مطلقه فقيه
سه نكته درباره «ولايت مطلقه‏»
قوانين اسلامى، مقررات اسلامى
حكومت، وظيفه است نه امتياز
حاكم، قانون خداست نه شخص فقيه

فصل ششم: امام خمينى (رض); ولايت فقيه، عزت مردم

بخش اول: امام خمينى (رض)، وارث خلافت انبياء (ع)
سفرهاى چهارگانه
سير «نظرى‏» و سير «بصرى‏» امام(رض)
امام خمينى(رض)، «مهندس معمارِ» اسلام
امام خمينى(رض)، از عرفان تا تولى دين
حكومت، «خلافت الله‏» يا «عفطه عنز»
امام خمينى(رض)، جامع شريعت و طريقت و حقيقت
ارتباط خاص امام خمينى(رض) با خداوند
دهه غيب و دهه شهود امام(رض)
بخش دوم: امام خمينى (رض) و ولايت فقيه
علم فقه و تطور تاريخى آن
تطور و تكامل ولايت فقيه
امام خمينى(رض) و اوج تكامل ولايت فقيه
امام خمينى(رض)، از ديدگاه كلام به فقه نگريست
امام خمينى(رض) و فقه جواهرى
دو تذكر:
ولايت فقيه و رابطه «امام و امت‏»
تحصيلى بودن شرايط ولايت فقيه
محرك قيادى و محرك سياقى
بخش سوم: امام خمينى (رض) و عزت مردم
از زمين جاهليت تا آسمان مدنيت
قيام 15 خرداد و اركان آن
چهار ركن اساسى قيام 15 خرداد
تاثير نهضت عاشورا بر نهضت امام خمينى(رض)
عناصر محورى نهضت امام خمينى(رض)
يكم: هدف و اهتمام امام خمينى(رض)
دوم: دورى امام خمينى(رض) از دنياگرايى
سوم: خلوص نهضت و ياوران امام خمينى(رض)
چهارم: امام خمينى(رض)، عقل برتر زمانه
پنجم: مردمى بودن نهضت امام خمينى(رض)
بخش چهارم: تداوم راه امام خمينى
نعمت‏حكومت اسلامى
سه مقطع تاريخ ايران
حركت در خط امام خمينى(رض)
دشوارى راه امام(رض)
حق متقابل رهبرى و مردم
دو شرط نظام اسلامى
علل سقوط حكومت از ديدگاه اميرالمؤمنين(ع)
ضرورت حضور و بيدارى مردم
توطئه دشمن و لزوم هوشيارى
ضرورت اتحاد ملت
رابطه امام و امت، و تحقق وحدت

فصل هفتم: پرسش و پاسخ; نقد و جواب

سخن نخست
بخش اول: حكومت دينى، حكومت اسلامى
بخش دوم: ضرورت ولايت فقيه و جايگاه علمى آن
بخش سوم: نصب، ولايت، انتخاب
بخش چهارم: مجلس خبرگان
بخش پنجم: ولايت مطلقه و اختيارات رهبر
بخش هفتم: قانون اساسى; جامعه مدنى، دموكراسى


اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: امام و ولایت فقیه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب را ببينيد
تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:33 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :

كتاب ولايت فقيه ، ولايت فقاهت و عدالت

كتاب ولايت فقيه ، ولايت فقاهت و عدالت

كتاب ولايت فقيه ، ولايت فقاهت و عدالت اثر گرانقدر آيت الله جوادي آملي يكي از بهترين كتابها پيرامون ولايت فقيه مي باشد كه متاسفانه كمتر به شكل كامل در اينترنت موجود بود و با تلاش دوستان و عزيزان به شكل كامل وبا تمامي فصول در اختيار علاقه مندان قرار مي گيرد . جا دارد از عزيزان سايت شناخت رهبري (www.leader-khamenei.com)كه در بدست آوردن متن فصل هفتم مارا ياري كردند كمال تشكر و قدرداني را به عمل آوريم .

 

لينكهاي دانلود

لينك دانلود
لينك دانلود
لينك دانلود

دانلود كتاب ولايت فقيه ، ولايت فقاهت و عدالت با فرمت html با حجم 805 كيلوبايت


اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: كتاب و نرم افزار ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب را ببينيد
تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:32 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :